Věda a výzkum       Akademon       Vesmír       Osel       AVO       Chemagazín TOPlist       Kontakt 
Laboratorní průvodce - na titulní stranu
Databáze:   Laboratorní přístroje        Firmy        Zastoupení        E-obchody        Novinky 
Hledání:  
 
Ostatní:       Nástroje        Encyklopedie        Tabulky 
Kalendář :   12.9.2019 Webinar: Lab and Instrument Monitoring
  13.9.2019 Možnosti státní podpory výzkumu a inovací v (mezi)národním kontextu
  25.9.2019 - 26.9.2019 Laborexpo
  26.9.2019 - 28.9.2019 DENTÁLNÍ VELETRH
  26.9.2019 Veřejná politika v oblasti výzkumu, vývoje a inovací 2019
Reklama
Ekonomicky výhodná výroba baterií pro auta budoucnosti

Vědci z Fraunhofer IWS spolu se svými finskými kolegy zahájili pilotní produkci baterií, které jsou vyráběny přímou suchou cestou, bez použití rozpouštědel či elektrolytů. Tato technologie bude možná moci konkurovat současnému ekonomicky výhodnějšímu dovozu baterií z Asie.

Datum: 12.6.2019

baterie, ekonomická produkce suchou cestou


 

Sdílet na Facebooku   Odeslat na Twitter

Vědci z Fraunhofer-Institut für Werkstoff- und Strahltechnik (IWS) a Beam Technology IWS in Dresden vyvinuli nový výrobní proces pro Na-Ion a Li-Ion baterie, které jsou v dnešní době velice žádaným produktem s ohledem na intenzívní snahy výrobců všeho možného (automobilů, bicyklů, ekologických elektráren aj.) přejít k elektrifikaci úschovy energie. Současné procesy výroby baterií jsou založeny na "mokrých" způsobech, které vyžadují použití rozpouštědel, nezřídka toxických. Tyto mokré procesy jsou ekologicky nepříznivé a vyžadují značné množství energie (hlavně na vysoušení rozpouštědel). Jelikož cena energie je v asijských zemích podstatně nižší než v Evropě, odběratelé nakupují baterie právě z Asie.

Vědci z IWS vyvinuli proces, kdy jsou elektrody při výrobě pokryty přímo suchým filmem chemikálie. Tímto je vysoce snížena cena produkce, která je navíc ekologicky přívětivější. Vědci se spojili s finským partnerem "BroadBit Batteries" a spustili novou výrobu baterií v pilotním provozu.

Základem nové "suché" metody je mixování aktivního materiálu s vazebným polymerem. Polymer je následně roztržen na části pomocí mechanického mlecího zařízení. Zbytkové části polymeru, nazývané "fibrils", se pak spojují mezi sebou v podobě pavučiny a vytvářejí stabilní vrstvu elektrodového materiálu. V dalším kroku je tento film o tloušťce cca 100 mikrometrů přímo nanášen na hliníkovou fólii a vytváří tak elektrodu baterie.

Vědci zmiňují také možnosti použití elektrod obsahujících síru jako aktivního materiálu a také jako pozitivum vidí tvorbu baterií odolných samovolnému vzplanutí díky nepoužití vznětlivých kapalných vrstev mezi elektrodami. Podle tvrzení výzkumníků, nové baterie dokáží ve stejném objemu uložit více energie než současné Li-Ion baterie.

Reklama

Drážďanší vědci nyní připravují uvedení nového procesu do provozu ve spolupráci s jejich průmyslovými partnery (Saueressig, INDEV, Netzsch Trockenmahltechnik). Probíhá to v rámci projektu "DryProTex" financovaného BMBF. Tito partneři označují nový proces jako průlomový okamžik ve výrobě baterií. Evropa tak dokáže úspěšně konkurovat dovozu z Asie.


Zdrojem informací je Chemeurope.
Kredit obrázku: Fraunhofer IWS Dresden

Pro kompletní informace si přečtěte  celý článek.

 

Reklama

Reklama